Skrot dit logo design nu!

20 March 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Du vil nok se det som kontraintuitivt, at vi beder dig om at komme af med ikke bare den idé, du har til et logo design, men at du også dropper at fortsætte med det, du er kommet frem til – og det skal vel at mærke helst være, hvis du føler, du er kommet godt i mål.

Det vil vi forklare dig nærmere om senere i artiklen, men lad os forklare problemet med at forelske sig i det, man har arbejdet på længe og som ofte udspringer af det første forsøg, man havde lavet.

Man har i sin tid sat sig for, at man ville have et logo til for eksempel ens virksomhed.

Så man brainstormede, fik brainding-eksperter indover, analytikere, grafikere, nedsatte en fokusgruppe og brugte generelt lang tid og mange penge på det.

Derfor føler du dig allerede her forpligtet til, at du skal bruge det her logo eller i hvert fald med få rettelser, for ellers er al den eksperthjælp, penge og tid jo lidt nyttesløs – men for det første er erfaring aldrig ubrugbar, selvom man ikke kan se det på kort løb.

Man føler bare, man skylder en masse mennesker, at man går videre herfra, når man nu har søsat så meget, men første udkast, meget tid og penge er ikke ensbetydende med det bedste.

Og det gælder også, selvom du har læst noget med, at man skal følge ens første mavefornemmelse, og at det første bud altid klinger i takt med, hvad en kunde vil opleve.

Men sammenlign det for det første med, at du nu har fået erfaring, men dernæst så ved du også, hvad du nu ønsker dig og ikke ønsker dig – skræl alle forpligtelserne fra og mærk efter, hvad DU vil have.

Skulle du for eksempel aflevere en opgave, men bliver den så slettet, ville du så give op?

Måske i et kort øjeblik, men nu har du jo skrevet den, så nu skal den bare laves igen, og øvelse gør jo mester, så ofte er det andet resultat bedre end det første.

Sådan er det også med at lave logodesign!

More articles