Hold dine vigtige møder i kursuslokaler og konferencecenter

16 September 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Forestil dig lige, at dit firma er på kanten til at sikre sig en stor handel.

Det handler faktisk bare om nogle formaliteter, hvor man lige skal mødes formelt, give håndslag på aftalen foruden lige at sætte sit signatur på kontrakten, så man lige kan fejre det med et glas champagne sammen.

Du og din kompagnon er faktisk ret så enige om, at denne handel vil få jer op i den store liga, så I kan begynde at komme derop, hvor I altid har drømt om at være, så I ikke længere bare lever på et eksistens-minimum eller forsøger blot at gøre jer bemærket for kunderne og væk fra konkurrenterne.

Men når dagen så oprinder, hvor I skal holde mødet i jeres firma, så kan I se skoven for bare træer lige pludselig: det lige ligner en rotteanstalt.

Godt nok ved man, at travle forretningsmennesker har travlt med at være kreative til lige at kunne gøre ordentligt rent hver dag, men jeres firmas arealer emmer efterhånden af noget, som sundheds-myndighederne ville lukke ned.

Selv hvis der blev gjort godt nok rent, ville der stadig være godt med rod og svineri, som man ikke kan invitere seriøse partnere forbi til at indgå vigtige aftaler med.

Løsningen er at rykke ud – og det faktisk hver gang.

Skal man bruge kursuslokaler i Vordingborg, så skaffer man dem; er der tale om selskabslokaler i Sønderborg, så lejer man dem; er man ude i at skulle have brug for et konferencecenter i Aarhus, fordi der er tale om store og vigtige møder for alle firmaets ansatte, så må man skaffe dette.

Her kan man også betale sig fra, at man kan rå gjort stedet rent og nydeligt, stillet tingene pænt ud, så det virker repræsentabelt for ens virke.

Så må man lige tage noget udstyr med, der viser, at møder handler om ens firma, men det er et minimum af indsats i forhold til det, man ellers skulle lave på firmaets domicil.

More articles